temat

na ile pompa ciepła ( pisze o gruntowej) - może posłużyć do klimatyzacji ? Przeczytanie całego wątku o pompach ciepła zabrałoby mi kilka miesięcy - więc na mnie nie krzyczcie . Wyszukiwarka natomiast niczego nie znalazła. Jesli ktos jest w stanie podac mi wątek dotyczący tematu będę wdzieczna. Teraz coś o mnie- od początku chciałam zakładać pompę ciepła , podłogówke -ale tak ,żebymożna było tym ustrojstwem też chłodzić. Kiedyś czytałam na forum ,że wystarczy pompę puścić w obiegu " w drugą stronę". Kiedy zlecałam projekt hydrauliki gość obiecał też oczywiście uwzględnic to w projekcie. Mam to nawet w umowie z nim . Niestety nie wywiązał się. Mnie się spieszyło z budową wiec mu odpuściłam.Potem hydraulicy ,którzy mieli wykonywać ( i zreszta wykonują ) moją instalację wod-kan-CO też obiecywali projekt z chłodzeniem jeśli kupie materiały z w całości z Firmy COMAP - i znowu łgarstwo. Po otrzymaniu projektu dowiedziałam się ,że to barfdzo duży koszt takiej instalacji itp , itd - słowem mnóstwo trudności - i znowu jestem łatwowierna. Dałam spokój.Do momentu rozmowy z projektantem z Comapu ,kóry był bardzo zdziwiony - bo jemu nikt nie mówił o projekcie chłodzenia- a zresztą oni nie mają do tego urzadzen.Słowem kolejny raz zostałam nabita w butelkę.Wszyscy odradzają chłodzenie przez podłogówkę z powodu jak twierdzą nieprzyjemnego odczucia zimnej podłogi aczkolwiek jest to wykonalne tylko musisz mieć system sterowania oparty na czujnikach punktu rosy. Natomiast ja chce zrobić instalację taką że mam kocioł gazowy kondensacyjny na początek a w przyszłości dołączę powietrzną pompę ciepła i klimakonwektory. Tylko że powietrzną pompę ciepła wykorzystywać głownie do klimatyzacji ale też do ogrzewania. Problem jest tylko taki że jak dotychczas klimatyzacja wilanów nie znalazłem hydraulika który podjął by się realizacji takiej instalacji. Tymczasem mamy falę upałów.Klimat nam się ociepla- i ponownie podnosi się pomysł chłodzenia pompą ciepła. Czy to jest wykonalne - i bezpieczne dla domu ( hydraulicy mówili między innymi ,że w przypadku chłodzenia podłogi będzie na niej skraplac się rosa a podłoga będzie się grzybić i tu trzeba jakieś specjalne czujki w podłodze aby temu zapobiec. CZy ktoś stosuje w ten sposób pompe ciepłai mógłby podzielić się doświadczeniami ? Bo jesli takie zastosowanie nie wchodiz w rachube to może trzeba zakładać klimatyzatory - przynajmniej w pomieszczeniach od południa - a ja jeszcze nie mam elewacji i tynków więc czas byłby w sam raz.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

czasy

szparagi

działka