wodociąg

W tamtym roku okazało się, że po zakręceniu wody zasuwa przepuszcza. Zgłosiłem to do ZGK ponieważ nie wiedziałem czy mi nie rozsadzi wody ( stan SSO i na zimę wodę zakręcam ) . Panowie przyjechali i założyli drugą zasuwę, niestety już na mojej działce( poprzednia była po drugiej stronie ulicy). Wcześniejsza miała pół roku czasu, była przykryta taką studzienką która byłą obmurowana. Tą co założyli już tak ładnie nie zrobili. Zostawili studzienkę położoną na tym pręcie co się zakręca wodę. Studzienka jak na foto i pręt pod klucz tak jak niżej Byłem kilkanaście razy w gospodarce, pisałem pismo i nic. Aby mi chociaż dali takie płyty i sam obsadzę. Nie maja, bo nikt nie sprzedaje a im się nie opłaca wylewać. Teraz jak robią przyłącza to stawiają tylko studzienkę żeliwną i tyle. Mówiłem, że to się zapada, jest w ziemi i ten drut od zakręcania już się przekrzywił , mówili , że to nie przeszkadza. Musisz sam intuicyjnie podejść do zagadnienia, aby to wyglądało przyzwoicie.Ciekawe czy wysyłają kurierem takie płyty.Płyty , bloczki itp. nie są konieczne. Nabazgrałem tak na szybko przekrój. Jak obłożysz zasuwę postawioną na tym kołnierzu i rurę w której obraca się trzpień zasuwy piaskiem z cementem ewentualnie słabym betonem całość zostanie ustabilizowana. Na samą górę możesz dosypać trochę ziemi.
Tak teraz myślę, skrzynka u góry jest węższa a u dołu szersza. Jak obsadzić ją w takiej płycie ? Od góry jej nie włożę , bo dół szerszy , od dołu jak wejdzie, to nic jej nie będzie stabilizowało , czy to właśnie ona ma się trzymać na tych bloczkach fundamentowych co pisałeś a aby na boki nie latała to płyta u góry ? Nie masz może jakiegoś rysunku jak to powinno wyglądać od klucza do skrzynki ?
Pod studzienkę (tę żeliwną) dałbym dwa,trzy bloczki cementowe fundamentowe aby zrobić porządna podstawę pod studzienkę. Na to studzienka, a na wierzch studzienki płyta kwadratowa chodnikowa z otworem (odpowiedni otwór zrobisz sam za pomocą wiertarki z wiertłem ) aby licowała z górą studzienki.
Bloczki są po to aby żeliwna skrzynka miała stabilne oparcie, ale są przecież w sprzedaży podkładki pod skrzynkę do ustabilizowania jej. Na wierzch daje się pokrywę z otworem tak aby ona licowała z pozioma płaszczyzna skrzynki żeliwnej.
Bez problemu na pewno znajdziesz w necie jakieś rysunki albo fotki. http://przylacza.com.pl/usuwanie-awarii/
A może zrobić płytki wykop wokół zasuwy otoczyć dookoła obrzeżem trawnikowym - z tworzywa albo betonowym, zależnie od wymaganej solidności, a potem wypełnić tak ogrodzony wykop z zasuwą w środku piaskiem z cementem? Rodzaj i wysokość obrzeża może być różna zależnie od tego na ile ma chronić zasuwę. Takie palisadki z elementów w kształcie walca są całkiem estetyczne. 

Żeby można to gdzieś kupić, to bym tak zrobił. Nigdzie nie mogę znaleźć schematu jak to powinno wyglądać i gdzie kupić. Może macie jakieś zdjęcia , albo wiecie gdzie w necie to znaleźć?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

czasy

szparagi

działka